söndag 22 augusti 2010

Kort pyjamas och nya namnlappar

M behöver lite nya pyjamasar, eftersom vi har det ganska varmt i sovrummet så gjorde jag en pyjamas utan ärmar och med korta ben. Det svarta kanintyget har jag köpt genom en kompis så jag kommer inte ihåg vart det kommer ifrån. Tyget är så mjukt på insidan. Det turkosa kantbanden kommer från S&S. Mönstret är eget.

Kantbanden blev lite korta där tryckknapparna sitter men det stör mest bara ögat. Kunde ha gjort pyjamasen lite smalare, som det är nu så ser M ut som en liten svart köttbulle när han sitter ner.


I våras beställde jag nya namnlappar eftersom mina var på upphällningen. Hade hoppas på att få de nya innan jag åkte på semester men så blev det inte. De kom tre veckor efter beräknat leveransdatum. Nu var jag ju ändå bortrest så det gjorde inte så mycket men lite tråkigt att behöva vänta så länge. Nu har jag sytt på de kläder som inte hann få några lappar innan vi åkte.

Har valt att ha lapparna i mörkblått och vitt denna gång. Får se om jag beställer i andra färger nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar