tisdag 11 maj 2010

Moln i dubbel bemärkelse

När vi var uppe hos Lillemans farfar i påskas var även farfars frus mamma där och hon såg att jag hade sytt Lillemans kläder. Hon ville då beställa en body till sitt barnbarn A. Jag skickade bilder på de tyger jag hade hemma så att hon kunde välja vilket hon ville ha. Nu kom det sig så att jag inte hörde något på ett tag eftersom hon hade fastnat utomlands pga askmolnet. Men förra veckan ringde hon och meddelade att hon gärna ville ha en body i stl 86 i det turkosa molntyget jag hade hemma. Pappan till lille A har ett företag med ett molnigt namn så det passade ju utmärkt med en molnbody.

När jag ändå höll på och klippte till vart det även en body till Lilleman. De är inte exakt lika, dels skiljer sig storleken men även muddarna vart olika. Vit mudd på den beställda bodyn och naturvit på Lillemans.

Tyget kommer förstås från JNYDesign, muddtygerna kommer från Jofotex och lokal tygaffär. Har köpt storleksetiketter så att de beställda plaggen får ett litet märke påsytt. Sen har jag även köpt något som jag länge har tänkt att införskaffa. Nämligen en Prymtång. Vilken skillnad, slipper stå med hammare och slå snett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar