onsdag 19 maj 2010

Ny skötväska



Innan M föddes så sydde jag en skötväska, Den har funkat jättebra hela tiden men börjar kännas lite stor. Det behövs inte lika många ombyten nu som när M var liten. Så när jag för ett tag sen hittade jag ett tyg på Åhlens som jag verkligen gillade. Köpte mig en meter men har köpt mer så att jag ska kunna sy lite tillbehör till vagnen, bl a solskydd och en dyna. Borde vara ganska snyggt och matcha dessa.

Väskan har ett innertyg i ljust grön, vet inte riktigt vart det tyget kommer ifrån, var några år sen jag köpte det. Väskan är fodrad med ett mellanlägg från Bibbis textil. Mönstret är eget men tips och inspiration kommer från Dirty Bag Lover. Har gjort en stor ficka på utsidan och fyra fickor på insidan. En nackdel med väskan är att den är ficktjuvarnas favorit, dvs utan att vara stängd helt. Det ska jag ordna med att göra en liten väska för nycklar och plånbok med ett snöre som fästs i skötväskan.

Idag har jag och M njutit av solen och testat väskan och den funkade helt utan anmärkning så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar