tisdag 9 juni 2015

Dåligt med uppdateringar


Ja, det är dåligt med uppdateringar. Jag syr en del men bloggen prioriteras bort. Här nedan kommer några tröjor som är sydda till mina barn. 


Dessa tyg kommer från två olika tygproducenter men gick fin i färg. Kul när det är går att kombinera flera olika mönstrade tyger. Det blev tre likadana tröjor i denna kombination. Arbetar just nu på att ta slut på lite tyger hemma, det liksom svämmar över. Mina barn får var sin och sedan ska en ges bort. 


Det största barnet i familjen behöver långärmat och det fick det bli av det här tyger som har legat i hylla ett bra tag. När lillebror fick se det så önskade han sig en tröja i det tyget med. Får se om det blir så framöver.


Varsin hästtröja var jag tvungen att sy oxå. Dessa åkte på i morse på båda barnen. Jag är lite irriterad på mig själv att jag inte tittade på tyget om det fanns någon rak linje att följa när jag klippte. Följde trådraken vilket fick som följd att horisonten lutar. Förhoppningsvis är det mest jag som stör mig på det. 

Senapsgult och grått är en favoritkombo, det var självklart val av kantband till detta tyg. En var till syskonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar