fredag 7 mars 2014

Nya mössor efter eget val


Lillebror behövde ny mössa och han fick själv välja tyg. Det blev det bruna tyget med traktorer. Jag blev lite orolig att den skulle vara för låg så jag sydde en till med retrobilar. Han har båda i sin låda men det är bara traktormössan som används.

Storebror ville förstås ha en han med och även han fick välja tyg. Det blev ett färgglatt tyg från Znok. Han har varit jätte nöjd över son mössa tills han en morgon inte ville ha den. Anledningen var att två kompisar sagt att den var ful! Där vaknade modersinstinkterna rejält, förhoppningsvis så har pojkarna i fråga blivit pratade med av förskolan efter att jag sagt till en av fröknarna. Tycker att det är viktigt att det fångas upp tidigt eftersom jag har sett tendenserna även tidigare hos en av pojkarna. Samtidigt får det ju inte bli för stor grej heller men jag hoppas att förskolan kan hantera det bra. Storebror har i alla fall velat ha mössan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar