måndag 27 januari 2014

Syträffsresultat


Jag är med i en syträffsgrupp som träffas en gång i månaden och för några veckor sedan var det första träffen för året. Jag hade förberett mig med att klippa ut en del tröjor till storebror och eftersom jag inte ville ha med mig mer än två maskiner förberedde jag lite hemma. Ville göra lite mer av tröjorna än bara vanliga så jag sydde på olika knäppningar på dem. Tröjan ovan fick farfarsknäppning. Jag sydde bara dit knäpplisten och sen sydde jag resten av tröjan på träffen.

Det blev inte så mycket sytt av de plaggen som jag hade med mig eftersom vi hjälptes åt med nya maskiner som några hade med sig. Att det blev mindre sytt än tänkt gjorde inte det minsta! Det bästa är ju att träffa likasinnade och prata om sånt som verkligen intresserade en. På lördag är nästa träff och då ska vi ses en heldag, i vanliga fall är det 4 timmar. Den här veckan kommer att gå åt till att klippa ut kläder. Jag har tänkt att sy två kjolar till mig och om jag hinner ska jag sy ett par applikationer som ska användas till två tröjor till lillebror.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken snygg tröja och superfin farfarsknäppning! Följer du någon tut? Tycker aldrig jag får till det.

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Jag har tittat på mariahmedh.blogspot.com när jag gjorde denna.

    SvaraRadera