tisdag 7 januari 2014

Elgitarrer!



Vi firade jul hos min svärfar och där var även hans frus bror med familj. Vi hade bestämt att vi skulle ge barnen ett paket var mellan familjerna. Vi köpte ett litet pyssel till de två pojkarna och så sydde jag var sin tröja. Det blir ofta så mycket leksaker så det kändes som att ett klädesplagg kunde väga upp det lite. 

Pojkarnas pappa har ett band och när jag träffade på ett jackardstickat tyg med "elgitarrer" var valet inte svårt. Sydde var sin tröja med farfarssprund. Den ena fick jag sy bakstycket i två stycken eftersom jag hade för lite tyg. Men det löste sig bra med ett ok som jag stickade ner. 

Tyvärr gör bilderna inte plaggen rättvisa. Hade ont om tid när jag fotade eftersom det var lite mycket sista veckan. Plaggen tog i alla fall emot väl och de passade barnen bra.


2 kommentarer:

  1. Oj, vilken cool tröja! Varifrån kommer tyget? Mina killar skulle älska det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är köpt via Lilofant men kommer nog från Finland från början.

      Radera