söndag 17 mars 2013

Riddare Micke


Storebror har fastnat för ett barnprogram som heter Riddare Micke. Det är en liten riddare som hittar på en massa äventyr med sin lilla häst och två drakar. Storebror har inte mycket utklädningskläder, inget alls faktiskt vilket jag gärna vill göra något åt. Så för ett tag sedan sydde jag en enkel riddardräkt, prydde den med en applikation med ett hästhuvud och så klippte jag till ett svärd och en sköld av wellpapp. Mycket uppskattat, hoppas på att sy lite mer och så köpa lite på second hand ställena här i stan. Det finns en hel del sånna och där kan man ju hitta bra utklädningskläder, skor, hattar mm.

Måste avslutningsvis tipsa om ett inlägg hos Underbara Clara, om hur man minskar gifterna i sitt hem: Kemikaliebanta ditt hem.

2 kommentarer:

  1. Kreativ du är, kan tänka mig att M är nöjd!
    /Karro

    SvaraRadera
  2. Å så fint! Kan tänka mig att storebror gillade det där!
    Har en liten mellandotter på snart 4 som skulle bli överlycklig över lite riddarsaker också. Tack för presentidéerna!
    Hade tänkt köpa svärd och sköld, men "brynjan" kan man ju sy så snyggt som du har gjort! Å kanske en mantel i guld till det.. :) *spånar loss*

    SvaraRadera