söndag 3 mars 2013

Mer gult


Har äntligen sytt nytt spjälskydd till lillebror och samtidigt sydde jag nytt påslakarn. För ett tag sedan sålde Ohlssons tyger ut deras vävda klövertyg för 29 kr/m. Det fanns röda, gröna, gula och blå klöver på vit botten och vita klöver på gul botten. Jag passade på att köpa av alla färgerna och hade redan då planer på spjälskydd och påslakarn av de gula tygerna samt påslakarn av det blå. Det är ganska tråkigt att sy påslakarn fast det är enkelt så det har legat lite och väntat tills jag äntligen tog tag i det för ett par dagar sedan. Så på en kväll sydde jag både lakar och spjälskydd. Nu ska jag bara ta tag och sy i det blå oxå sen får resten av färgerna vänta på vad de ska bli.

Nedan ser ni en filt som jag stickade till lillebror innan han föddes. Det var ett evighetsprojekt, egentligen tar det inte så lång tid att sticka en filt men när man både vill umgås med familjen och sy och sticka så är det svårt att hinna. Jag började nog när jag var i tredje månaden och var klar nån månad innan lillebror föddes. Så det tog nog fem månader, fast effektiv sticktid var nog inte mer än kanske 5-10 timmar. 

I stickväg håller jag på med en kofta till mig själv. Har nog hållt på med den 1,5 år, trodde att jag var klar för en vecka sedan men när jag skulle sy fast ärmen i tröjan så inser jag att ärmhålet är mycket större än ärmen så det var bara att repa upp en bit och sticka lite till. Är inte klar än och undrar hur många månader det tar innan jag stickar de sista centimetrarna?

Är med i Karinottilias sew along för att sy en regnkappa. Nu ligger jag lite efter men hoppas att jag kanske kan hinna ikapp denna vecka. Vore så kul att bli klar samtidigt som de andra. Men det återstår att se, att jobba och samtidigt sy lite beställningar tar mycket tid. Sen vill jag umgås med familjen och så behövs sömnen för att orka. Men kanske börjar lillebror sova bättre snart så att man kan vara uppe lite längre på kvällarna.


3 kommentarer:

  1. Jättefint! Man får så härliga vårkänslor av gult.

    SvaraRadera
  2. Åh sicket fint spjälskydd! Säljer du dessa med? (När du inte har sälj stopp så klart)

    SvaraRadera
  3. Åh så fint tyg och spjälskydd! Säljer du såna med?

    SvaraRadera