lördag 16 mars 2013

För den lilla bebisen

Fick en förfrågan om jag kunde sy ett babynest till samma som köpte dessa kläder. Och visst kunde jag göra det. Blivande mamman skickade några förslag på önskade tyger och jag gick på jakt. Av de 5-6 förslag jag fick så blev det ett grön- och vitrutigt från Panduro. Det blev en snabb leverans eftersom bebis var beräknad bara en vecka efter att jag fick beställningen. Bebisens bostadsort är Stockholm och jag och storebror skulle till Stockholm förra helgen så jag levererade direkt till dörren. Nu har bebis inte velat komma ut än men inom en vecka ska hon få prova sin lilla säng. Tänk så gosigt det är den där första tiden. Nu är lillebror mer än 10 månader och samtidigt som jag saknar de där första veckorna så ser jag fram emot att se honom bli större och större. Just nu är han inte alls sitt vanliga glada jag utan efter flera dagar med hög feber är han gnällig och vill bara bli buren. Nu hoppas jag att han ska piggna på sig så att han kan leka själv och lära sig nya saker och vi föräldrar får lite mer gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar