tisdag 20 november 2012

Vinsten omvandlad till Renfrew-tröja


Strax innan Syfestivalen vann jag tyg av Gekko som skulle vara med på mässan med sina tyger. Meningen var att jag skulle hämta tyget där men eftersom jag missade inlägget om vinsten och dessutom lyckades missa lappen de skrivit i montern så blev det inget tyg hämtat. Men snälla Guro skickade min vinst och nu har jag sytt mig en tröja. Mönstret heter Renfrew och är köpt hos Karinottilia på Syfestivalen.

När jag mätte mig och jämförde storlek med mönstret skulle jag ha 4 över höften, 8 i midjan och 6 över bysten. Valde att sy i strl 8 dvs 38 och tröjan sitter okej men jag skulle vilja ha den lite smalare i midjan. Till nästa tröja ska jag rita om mönstret lite avseende den. Eller oxå tar jag storlek 6 rakt av. 

Mönstret var lätt att följa och det finns många olika alternativ man kan göra tröjan. Har två mönster till av samma mönstertillverkare Sewaholic, ett par byxor och en jacka. Hoppas att jag ska hinna och orka sy dessa framöver. En nackdel är att sömsmåner är inritade i mönstret. Jag är inte alls van vid det så det var lite krångligt att komma ihåg att låta overlocken klippa av nästan 1 cm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar