tisdag 13 november 2012

En pyjamas och en klänning


Det fick jag beställning på av en fd gymnasieklasskamrat som väntar sitt första barn. En pyjamas i djurtyget från Znok design med en matchande mössa till. Egentligen skulle mössan ha varit det gula tyget med rådjur men eftersom medaljongerna i det tyget är så stora skulle det inte ha passat bra på en hjälmmössa. Pyjamasen är i strl 62 och mössan i nyfödd.


Sen ville beställaren ha en klänning oxå som skulle passa till sommaren. Jag gjorde den i strl 68 och hängselmodell, då kan man lätt reglera temperatur genom att ha en långärmad eller kortärmad body under och är det riktigt varmt kan bebisen vara naken under. För att göra den lite annorlunda mot tidigare hängselklänningar jag har gjort gjorde jag en liten volang längst ner. 

Nu hoppas jag att beställaren blir nöjd och att bebisen kommer att gilla sina kläder när den behagar titta ut.

Har ett tag blivit en hel del sytt men nu ligger det en hög med plag som ska knappas och fästas trådar på. Har bestämt att jag ska göra det innan nästa plagg ska sys, beställningar är undantagna från det kravet :)

Vill du beställa julklappar börjar det bli tid att skicka din beställning för att den ska bli klar i tid. Välkomna!

4 kommentarer:

  1. åååå, så fint!! :o)

    Grilliga djuren blir ju så snygga som plagg! Å klänningen är urgullig! Har du kantat med CP eller tvillingnål i dom skarpa svängarna runt axelknäppningen? Det ser så snyggt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kantat med CPXen, far bra klurigt men efter några sprättningar gick det. Fiunderade ganska många gånger under tiden på att ta bort den ur sortimentet men det är en söt modell så jag gör några försök till.

      Radera
  2. Åh jag älskar klänningen! Extra gulligt ned volangen nertill!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina plagg! Jag har inte riktigt fallit för de här tygerna tidigare, men i den här formen var de ju hur fina som helst!

    SvaraRadera