lördag 3 november 2012

Mjukaste understället!


Det har jag sytt till M i Strömmings egna merinoull, ljuvligt mjukt och varm. Har ytterligare ett set utklippt i randigt men den ska bli med gula täcksömmar, förhoppningsvis är den klar i början av veckan. M fick ha på sig stället ute idag och verkade nöjd. Eftersom tröjan mestadels är svart valde jag att sy med turkosa sömmar. Det och stjärnorna på ärmarna tycker jag gör mycket för plaggen. 

En bra sak med plaggen är att de utan problem går att använda utan att det direkt syns att det är underställ. Inte för att det gör något om barn (eller vuxna för den delen) har underställ som vanliga kläder men ibland kan det vara kul att vara varm och se fin ut!

Har kvar lite av det svarta som ska bli mössor och fuskpolo, sen har jag köpt mer av stjärnorna för att sy en tröja till mig själv. 


3 kommentarer:

  1. Snyggt och proffsigt! Läckert med turkos sömmar också!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev! Måste också sy i tyget snart!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja det måste du, Susanne ;-)

    SvaraRadera