torsdag 15 mars 2012

Träningskalsonger

Jag hoppas på att M ska bli blöjfri tills dess att Knodden behagar komma ut, är lite tveksam dock eftersom M inte visar någon större vilja på att sluta med blöjorna. Men i alla fall så har jag sytt två stycken träningskalsonger med extra uppsug och PUL-tyg i grenen. Jag hittade ett mönster på nätet som jag har använt, WeeWeka Knickers. Jag har ritat av och använt mönstret som det var och det passade perfekt på M. Han har använt dem ett par gånger nu och jag inser att jag varit lite snål med det uppsugande tyget. Jag tog ett lager bambufleece men borde nog ha tagit två, i alla fall nu i början eftersom M glömmer bort att det inte är en blöja han har på sig när han har kalsongerna. Men de kommer att passa ett bra tag framöver så de blir bra när det bara händer mindre olyckor. Ska sy flera så att det finns framöver. Hoppas verkligen att M snart ska komma på att blöjor inte är någon hit :). 

Tygerna kommer från Znok Design och JNY Design.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar