fredag 16 mars 2012

Favoriten Bärgarn


Jag kunde inte låta bli att köpa en liten bit av Bärgartyget när jag såg det, det bar emot men eftersom M älskar Bärgarn av någon anledning så gjorde jag det för hans skull. Det är inte jätte vackert men samtidigt lite roligt. Jag funderade ett tag med vilket tyg jag skulle kombinera det med, ville inte ha samma tyg på ärmarna utan tyckte att det skulle bli lite mer harmoniskt med enfärgade ärmar. Till slut föll valet på brun interlock från JNY Design, mjukt och härligt. När jag väl var färdig med tröjan så blev jag riktigt nöjd, det är svårt att se på bilden men i verkligheten passar verkligen det bruna jätte bra med Bärgarn. 

Jag sydde tröjan snabbt en dag när jag var hemma och sjuk och tänkte att nu blir M glad när han får en tröja med favoriten. Hämtade hem honom och berättade att han skulle få en present, M gissade för fullt på diverse saker, " en ko, en bok...". När jag plockar fram tröjan blev inte reaktionen vad jag hoppats på. Och det var nog inte en sån present M hoppats på heller, han tittade på den sen gick han in på sitt rum. Fast man vet ju själv hur kul det var att få mjuka presenter när man var liten. Morgonen därpå när pappan satte på tröjan var dock M jätte nöjd, tur var väl det :).

3 kommentarer:

  1. hej...
    har sett flera bloggare som har köpt det där tyget lite emot sin egen vilja. jag har också en liten som är helt inne på bärgarn, han skulle bli superglad. Fast hans mamma har inte köpt något tyg...!
    Snyggt med det bruna till!

    SvaraRadera
  2. Haha! Inte heller ett tyg jag skulle köpt, men man köper ju faktiskt inte bara för sin egen smak. Min G hade blivit ÖVERLYCKLIG om han fått en sån tröja! Ojoj. Får nog hålla ögonen öppna och sinnet också när jag är ute i shoppingtagen.

    SvaraRadera
  3. Jag har också kommit över en bit av tyget mot min vilja. Gillar din kombo!

    SvaraRadera