måndag 11 oktober 2010

Stiltje på syfronten

Just nu saknas det både tid och ork att sy. Tiden för att jag jobbar heltid och när jag kommer hem vill jag vara med M, och orken för att M inte sover så bra på nätterna. För att stilla min rastlöshet när jag inte orkar plocka fram symaskinen så stickar jag. Just nu håller jag på med saker som ska ingå i höstutmaningen, två accossearer och en kofta. Hoppas på att bli klar med de två första denna vecka. Koftan kommer nog ta lite mer tid.

Har två uppklippta plagg till mig själv som jag hoppas kunna sy klart snart. De ska passa till koftan.

Dessutom ligger en hel massa kläder till M uppklippta och väntar på att bli sydda. Igår fick jag en större beställning som måste göras inom kort så jag hoppas verkligen att jag får lite mer tid och ork.

I torsdags sydde jag i alla fall ihop en body, stl 56 i Jofotex blå och röda tågtyg, som min mamma beställde till en släkting som precis har fått en son. Klantig som ajg var så glömde jag att fota den. Får hoppas på en live bild framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar