måndag 8 mars 2010

Ragglanbody i skogstyg

Jag har letat efter ett mönster på en body med raglanärm men inte hittat någon så jag tog saken i egna händer och ritade ett själv. Den vart väl lite si så där men "friskt vågat, hälften vunnet". Jag valde att sy i skogstyget från mjukatyger.se som Johanna A har designat. Älskar tyget, det är så roliga små figurer som gömmer sig bland trädgrenarna.

Åter till bodyn, eftersom den är i str 74 så kan inte Lilleman ha den ännu så de återstår att se hur den sitter. Jag kommer inte sy några fler förrän han har provat den. På baksidan har jag gjort en raglanöppning där det sitter tre tryckknappar.


Har nu äntligen kommit igång att sy med overlocken. Det är helt suveränt, visst klarar man sig bra med en vanlig symaskin men det går så mycket fortare och smidigare med overlocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar