torsdag 11 mars 2010

Trollbyxor

Lilleman har fått ett par nya byxor. Köpte ett trolltyg från mjukatyger.se när jag var på syfestivalen. Har funderat ett tag på vad jag ska sy av det, vanliga byxor var jag inte så sugen på. Men jag har länge varit sugen på hängselbyxor och tänkte att det kunde vara lite gulligt med mönstrat tyg till dem. Så jag ritade ett eget mönster med utgång från ett Ottobre Design mönster på ett par byxor med dragkedja fram. Byxorna gjorde jag så att det inte är någon söm i sidan utan bara fram. Tyvärr hamnade mönstret på tyget snett eftersom jag inte tänkte så långt men man lär ju av sina misstag så nästa gång kommer jag se till att mönstren passar lite bättre.

Lilleman verkar ganska nöjd över sina byxor och jag måste erkänna att jag tycker att de är riktigt gulliga.

2 kommentarer:

  1. de ser superfräcka ut på honom :) kram heidi

    SvaraRadera
  2. Ja visst superfina! Måste lägga till dig i min blogglista:) Trevlig helg! /Johanna

    SvaraRadera