lördag 16 januari 2010

Dreglisar

nu har Lilleman börjat att dregla rejält, tröjor och bodies blir blöta efter en liten stund. Så då var det dax att sy dreglisar. Det går ju att köpa liknande i affärerna men de är lätta att sy så jag tog tag i saken och sydde ett helt gäng. Den översta, gul med kaninen sydde jag i december men en räcker inte så långt så det vart några till nu. Tygerna är blandade från bl a JNYDesign, Jofotex mfl. Baksidan är i fleece vilket stoppar upp vätan som trikåtygerna suger upp.

Den första sydde jag med en våffelsöm men det var svårt att få det jämt så när jag skulle sy de andra så tog jag dubbelnålen och det vart riktigt bra. Jag sydde ganska nära kanten och sen klippte jag ytterligare lite närmare yttre sömmen.

Mönstret är eget men jag har tittat på hur andra har gjort sina samt hur de ser ut i butiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar