fredag 15 januari 2010

Dop och dopklänning

Lilleman ska döpas och då behövs det ju en dopklänning. Tanken var att han skulle ha den som jag hade när jag döptes. Den fanns inte hemma hos mina föräldrar och den fanns inte hos mina morföräldrar och inte hos min farbror med familj! Den var borta. Ok, då får vi väl ta den som finns på min pappas sida... Men inte heller den går att finna! Vad göra?

Jo man syr en ny! In till stan, mönster från Burda inhandlas samt det tyg mm som behövs. Sen var det bara att sy, och eftersom jag oftast inte är ute i så god tid så var det bara att göra det på en gång. Lillemans pappa fick ta Lilleman på kvällarna och så sydde jag så fort Lilleman sov och även lite när han var vaken. Som tur var så var mönstret enkelt och jag ville ha endast ett lager tyg så det gick ganska snabbt att få ihop den.

Här är i alla fall resultatet. Det ska dit ett bredare blått band i midjan men sen är det klart.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar