söndag 27 mars 2011

Omklädning av loppisfyndade stolar

Förra veckan var jag inne på Myrornas och såg tre stycken fina stolar som skulle passa bra till mitt sybord och vårt gemensamma datorbord. Hade inte möjlighet att köpa dem vid det tillfället och trodde nog att de skulle bli sålda snabbt. Så förra helgen gick jag och maken in och tittade om de fanns kvar eller om det fanns några andra stolar. De fanns till min förvåning kvar så vi slog till. Nu har jag klätt om dem med ett tyg som faktiskt också är köpt på Myrorna men tidigt i höstas. Hade kvar skumgummi sen tidigare projekt så enda kostnaden var stolarna.


När jag tittade noggrannare på stolarna så är de gjorda i Nässjö stolfabrik Ab. Jag har inte hittat vad denna modell heter men Nässjö stolfabrik har gjort en del kända stolsmodeller. Bland annat denna:


Den hade jag gärna haft hemma! Tror dock inte att det är så lätt att fynda den på Myrorna eller likande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar