tisdag 19 januari 2016

Två av varje


I förra inlägget skrev jag att jag hade sytt några fler tröjor och här är de. Det är 4 till sexåringen och 4 med likadant tyg till vår bestämda 3,5-åring. Monstertröjorna åkte på på en gång. Mönster till båda är Party shirt från Ottobre design, kommer inte ihåg vilket nummer det är ifrån på rak arm. Tygerna är köpta från Strömming, Memba och Älsklingsfrö.


Jag har sytt massa raksöm under helgen :) Ett par gardiner till vardagsrummet. Tyget är från Ohlssons stuvar och ett Laura Ashley-tyg, köpte 8 meter i två 4 metersbitar och tror det kostade 600 kr. Det är meterpriset normalt! Igår kom soffan vi beställde innan jul och det blev så bra. Nu väntar jag på dragkedjor från Bibbis textil så att jag kan sy några soffkuddar i samma tyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar