fredag 12 december 2014

Sommaräng


Sommaräng är ett passande namn på detta tyg. Det är härliga sommarfärger på det. Jag köpte två rapporter, ca 50 cm st. Jag tvättade det och upptäcker när det har torkat att det har blivit ett streck med smuts från tvättmaskinen, försökte få bort det med diverse medel men det satt kvar. Gjorde en notering i mitt huvud att jag skulle kolla ordentligt när jag skulle sy av tyget så jag inte fick med fläcken.

Tror ni jag kom ihåg det?! Nepp, fläcken sitter mitt fram och går inte att ta bort! Sitter dessutom på det vita partiet. Håller på och funderar på en lösning men inte kommit fram till något än. Har ni någon idé? Fläcken skymtar lite över axen.

2 kommentarer:

  1. Nej, vad synd! Jag ser det dock inte fläcken. Har du provat med bikarbonat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte provat. Tack för tipset, hoppas att det funkar.

      Radera