måndag 8 december 2014

Rosa Alma


För ett eller ett par år sedan sydde jag två toppar med mönstret Alma, det var lite si så där bra passform för mig men mönstret var hyfsat enkelt. Sen har det blivit liggande utan användning. Så fick jag ett ryck att sy en till och denna gång i rosa. Dock skulle jag behöva göra en Full Bust Adjustment, vilket betyder att man gör om mönstret efter den storlek på bysten man har. De mönster som görs idag, även kläder i affärerna, är gjorda efter byststorlek B. För dem som har större byst kommer kläderna därför inte sitta perfekt. Jag har C-kupa och det syns ovan att det inte sitter optimalt över bysten.

Innan nästa gång jag syr efter samma mönster måste jag prova en FBA. Det finns bra beskrivningar på nätet om hur man gör, jag ska bara orka ta tag i det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar