onsdag 8 oktober 2014

R2D2


Storebrors intresse för diverse figurer ur Star Wars har vaknat, inte för att han någonsin har sett någon av filmerna men han stöter nog på dem på förskolan. När jag fick hem pastellkritor för tyg beställde han en tröja med R2D2. Så det var bara att sätta sig och försöka rita den lilla rymdroboten. Som tur var hittade jag ett klipp på Youtube som visade in i minsta detalj hur man ritar. Eftersom han är vit och det brukar vara svårt att täcka med vit färg valde jag ett ljusare tyg. Med svarta kantband och muddar som fångar upp det svarta i R2D2 så blev inte det ljusblå barnsligt. Det senare börjar bli viktigt för Storebror.

Jag är nöjd med mitt målande men en lärdom är att stryka på Totaly Stable på baksidan för att inte tyget ska bli utsträckt och glida runt under kritan. Det var lite svårt att låta bli att kladda utanför så det blev några märken utanför bilden men försökte låta bli att stryka på dem så att färgen inte skulle fastna. Tror att en del har försvunnit i tvätten.

Tyg från Ohlssons och pastellkritor beställda någonstans på nätet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar