fredag 17 oktober 2014

Första Anna dress


Inser att jag visade den andra Anna dress före jag visade den första. Jaja, här kommer första klänningen, tyget kommer även det från Ohlssons tyger. När jag sytt klart denna insåg jag att den var på tok för stor längst upp i ryggen. Det var det jag ändrade till den gula klänningen. Jag fick ta in lite vid blixtlåset och sedan blev den helt okej. Ingen av klänningarna är speciellt välanvända tyvärr. De är sydda i slutet av sommaren och sen har de blivit hängande i garderoben. Lite somriga är de men tycker att de passar även nu, om inte annat så lyser de upp i höstrusket.

Tror att jag till nästa klänning ska göra en lite vidare kjol, förutom ändringarna som jag skrev i förra inlägget om samma mönster.

Tyg: Ohlssons tyget, bomull
Mönster: Anna dress - by Hand London

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar