torsdag 22 maj 2014

Vattenfall


Var på Jofotex tillsammans med min sygrupp gör ett tag sedan och köpte några tyger som ska bli kläder till mig själv. Denna är först ut. Jag har ritat av en tröja jag hade hemma vilket inte var helt lätt. Nu gjorde jag ingen toile innan vilket jag nog borde, å andra sidan var tyget inte så dyrt så det är väl okej ändå. Tröjan blev för vid bak och något för vid fram. Tror att jag ska lyckas sy om den när jag orkar, har testat lite och det räcker nog med att ta bort lite från axlarna och därmed blir det lite mindre urringning bak och fram, den får jag sy in den lite i sidorna och kanske korta av ärmarna. Ja göra om hela tröjan helt enkelt ;) 

Mönster: eget som behöver modifieras
Tyg: Viscosejersey från Jofotex
Att förbättra: Mönstret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar