onsdag 21 maj 2014

Sobretto till mormors begravning


Min mormor gick bort för ett tag sedan, hon har varit med mig hela min uppväxt och vi har tillbringat många dagar tillsammans eftersom vi har semesterhus i norra Dalarna som vi varit i mycket samtidigt. Det känns tomt att både hon och morfar har lämnat jordelivet, mormor blev 94 år och har nog saknat min morfar en hel del. Nu hoppas jag att de är tillsammans igen.

Jag har i princip sett inga svarta kläder i min garderob och som vanligt var jag ute i sista stund och letade i butikerna men kunde inte hitta något så jag svängde in på Ohlssons och letade efter ett passande tyg som kunde bli en Sobretto topp. Och jag hittade ett. Snabbt hem och klippa ut och sy ihop. Tyvärr var jag lite snål när jag köpte så den blev något kort men för att lösa det sydde jag snedslå längst ner. 

Sobretto är ett gratismönster som man skriver ut och sedan klipper och klistrar samman. Det är väldigt enkelt men jag tycker att det är en snygg modell. Hade tänkt att jag skulle ha sytt flera direkt efter denna men det har inte blivit av, finns ju så mkt att sy. Det kommer att fyllas på i bloggen ett tag framöver på sånt jag har sytt till mig själv. Det är framför allt den sömnaden jag prioriterar just nu. Har på min Facebook-sida sagt stopp till beställningar, det är så svårt att hinna med just nu. Det kommer kanske bli några stycken under sommaren efter vad jag känner att jag hinner men de kommer att vara främst från vänner och bekanta. 

Mönster: Sobretto
Storlek: S, något stor men inte så att det stör
Tyg: Svart pärlsatin och satin snedslå, båda från Ohlssons tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar