torsdag 3 april 2014

Tigergarden



Det här tyget såg jag för första gången i en finsk blogg och tyckte det var fint men det är ganska dyrt med frakten från Finland om man inte köper mycket så det blev ingen beställning. Det gick en tid och så bestämde sig en svensk återförsäljare att köpa in tyget och jag passade på. Sen hade jag lite svårt som vanligt att bestämma mig för vad jag skulle sy. Det skulle bli något till mig själv eftersom jag inte tycker att det är så praktiskt med vit till mindre barn och så blev jag snål när jag köpte det och köpte inte så mycket.

I en fb grupp jag är medlem i började det dyka upp tröjor av ett tyskt mönster och jag valde att beställa det som pdf för 55 kr. Då får man ladda ner det och skriva ut det själv för att sedan tejpa ihop mönstret. Lite pilligt men helt klart värt 100 kr. När jag såg mönstret visste jag att tigergarden-tyget skulle passa bra med randiga muddar och krage. När jag stod i tygaffären för att köpa det randiga velade jag lite mellan helvit och svartvit randigt men valde tillslut det randiga vilket jag är nöjd med så här i efterhand.

Gillar verkligen modellen på tröjan och har sytt en till i ett annat tyg och hoppas på att hinna sy en eller två till i tyger som finns hemma. Just nu fylls sytiden av beställningar som har droppat in i massor. Jättekul! Kommer visa vissa av dem så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar