torsdag 7 november 2013

Spännande tyg


För ett tag sedan var jag på Tygfabriken (en av tygaffärerna här i Linköping) och hittade då ett tyg fullt med massa djur. Jag köpte en meter trots att tyget var tryckt på fel ledd. Planen var en tröja till mig och en till storebror. Jag har sytt en tröja till mig som jag använt en del och så för någon vecka sedan klippte jag ut framstycket till en tröja åt storebror och eftersom tyget räckte klippte jag ut en till lillebror oxå. Hade lite svårt att hitta ett bra tyg att kombinera, efter en del velande valde jag brunt, inte så spännande kanske men de andra tygerna jag hade räckte inte.

Barnen gillar tröjorna och lillebror pekar på djuren och försöker låta som ett, eller han har tidigare låtit som en tiger för att sedan byta till katt och nu låter alla djur "vov vov".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar