måndag 8 april 2013

Simone, först ut från "Sy! Från hood till skjortklänning"


Har äntligen sytt ur boken som jag köpte efter Syfestivalen. Den är skriven av Jenny Hellström Ruas som tidigare har haft ett eget klädmärke. Det finns massor med inspiration och fina plagg. Har köpt tyg för att sy en kjol i två färger samt att det finns tyg hemma som bara väntar på att få bli plagg ur boken. Nu räcker tyvärr inte tiden riktigt till, jobbar ju heltid och har två små barn och en man som även de vill ha uppmärksamhet. När dessutom minsta behagar vakna ett par gånger på natten så lockar sängen ganska tidigt på kvällarna. Den sytid som finns blir till stor del till för att sy beställningar, vilket förstås är jätte kul! Men ibland slänger jag in ett plagg till mig eller barnen. Nu på sista tiden har det till största del faktiskt varit till mig, barnens garderober är för tillfället ganska fulla.

Det här mönstret heter Simone och är en ganska så enkel tröja som kan varieras i det oändliga om man har fantasi. Jag följe ett av Jennys tips med en liten krage. Är jättenöjd med resultatet. Tyget hittade jag i en lokal tygaffär här i Linköping och jag är sugen på att köpa lite till för att testa en annan tröja ur boken. 

Jag har även sytt en regnkappa till mig själv, men den får ni se en annan dag!

3 kommentarer:

  1. Hej,
    jättefin blus! I vilken butik har du köpt tyget? Bor också i Linköping...
    Kristin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är köpt på Tygfabriken.

      Radera
  2. Åh, vad fin toppen blev! Kul att se den med krage, funderar på att sy just den till mig själv.

    SvaraRadera