torsdag 25 april 2013

Nybliven moster

Japp det har jag blivit. Natten till lördag föddes lille F och min syster fick sitt första barn. Allt gick bra och de är nu hemma.

Syster min ville ha hjälp att sy spjälsängsskydd till lilla sängen och till stora spjälsängen. Jag tog förstås på mig uppdraget men sen tig det lite tid. Men så i fredags var jag nästan färdig bara stoppningen saknades. Ringde syster för att tala om att imorgon skulle jag vara klar, hon svarade inte. Förklaringen fick jag av min mamma senare. I lördags köpte jag hobbyskum på Jysk och glad i hågen började jag med skyddet till lilla sängen. Döm om min förvåning när det är för kort. Jag har av någon anledning klippt för kort. Det saknas 10 cm och inte har jag mer tyg. Ohlssons där jag har köpt tyget har stängt och öppnar igen på måndagen. Men med lite klurande löste jag det och i måndags skickade jag båda.

Syster är nöjd och lille F har provsovit under gårdagen. Nattetid sover han hos sin mamma och pappa i babynestet som jag sydde till mina.

Om ett par veckor ska vi åka upp och titta på underverket. Håller på med ett par presenter, de får ni se när de är levererade.

Den 1 juni står MiMeLin på Gnestadagens marknad. Välkomna! Just nu förbereder jag mig för fullt, mycket ska sys upp. Det brukar komma 10 000 besökare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar