måndag 30 juli 2012

Lilla As favoritpyjamas


Det här är helt klart favoritpyjamasen. I alla fall tycker jag att den är både finast och mjukast. Lillebror A har inte så många åsikter än :) Jag sydde den innan A föddes och han hade en redan på bb och har den fortfarande. Den börjar bli lite liten men fungerar nog någon vecka till. Har sytt slut på tyget men har beställt mer, det är ju så gulligt.

Har sorterat mina tyger vilket var välbehövligt, hade ingen koll på vad jag har. Nu ligger de i en bokhylla i stället för i en byrå. Det är lättare att de vad jag har och så har jag sorterat efter färg. Kan snabbt konstatera att jag har mest gröna tyger, sen kommer blå, minst har jag av röda tyger. Att jag har mycket gröna tyger kan jag förstå eftersom jag tycker att grönt är väldigt fin men att det är så lite röda tyger är konstigt. Det är bra att veta att det vid nästa inköpstillfälle ska satsas på mer rött :)

Nu ska vi ut och njuta av sommaren som kom tillbaka efter att ha varit borta igår och nu på fm.

2 kommentarer:

  1. Fin pyjamas! Håller med, tyget är underbart ;)

    Att du inte har så många röda tyger beror kanske på att det inte finns så många?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en tanke som slog mig med :)

      Radera