torsdag 2 december 2010

Djungel till M


En ny tröja med matchande byxor har blivit sydda till M. Har fastnat lite för djungeltyget, köpte lite mer under Syfestivalen. Den gula mudden är från Mjuka tyger och velouren från Nea Nobelle. Tröjans mönster är från Ottobre Designs senaste nummer och byxorna är eget mönster. Tyvärr var mönstret från Ottobre lite större i storleken än vad mitt mönster för byxorna så jag vet inte om M kommer att kunna ha dem samtidigt. Men jag har gul velour kvar så jag får väl sy ett par till om det skulle behövas.

Tänk vilken tur det är att man fick ett intresse att sy, att kunna skapa och sy det man vill. Och sen att det finns så mycket underbara tyger på marknaden nu gör ju saken ännu bättre. Tack alla ni som tar fram nya tycker och tack Johanna och alla ni andra för att ni ritar så fint!



2 kommentarer:

  1. Å, vilket härligt set du gjort.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  2. Visst är djungeltyget jättefint, det är ett sånt som jag aldrig trötnar på. Men det är trist när inte mönstren på kläderna inte stämmer överens.

    SvaraRadera