måndag 22 februari 2010

Overlock och symässa

I helgen var det Syfestival på Älvsjömässan. Jag var där med min mamma och en vän. Vi var där redan innan det öppnade och det var inte mycket folk där. Var nog många som drog sig för att ge sig ut i snöovädret. Lite senare under dagen var det lite mer folk men inte för många.

Började med att köpa lite tyg från JNYDesign och Mjukatyger. Tyvärr hade JNYDesign slut på molnvelouren som jag hade sett fram emot så det får bli en beställning därifrån när hon har fått in mer. Trodde att jag skulle få med mig mer tyger hem men lyckades begränsa mig lite.

Provade på nåltovning vilket var riktigt kul så jag köpte med mig ett startkit hem. Sen var jag hos JNYDesign och Gekko och sydde en dreggelskarf. Var kul att prata med Gekko som var lika trevlig i verkligheten som det verkar i hennes blogg.

Sist men inte minst köpte jag en overlock, en Huskvarna Viking Huskylock s15. Har bara provsytt lite då jag inte hunnit med, men snart ska jag försöka mig på att sy ett helt plagg.

Bild från www.husqvarnaviking.com/se/

Måste tillägga att jag köpte overlocken från Louise Symaskinshörna. Hon har tidigare hjälpt mig med att skaffa fram en instruktionsbok till Scandinavia 100 maskinen och hon är riktigt trevlig och hjälpsam.

2 kommentarer:

  1. Undrar om du är nöjd med din overlock?funderar på att köpa en,
    MVh Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd med den, det finns tystare varianter men de kostar lite mer. Hyskylocken fungerar superbra som nybörjarmaskin och det gör sån skillnad att ha en OL istället för vanlig maskin. Lycka till med inköpet!

      Radera