fredag 16 augusti 2013

Kjol av duk


 För säkert ett år sedan köpte jag en gul duk med vita blommor på. Jag visste att den en dag skulle bli ett klädesplagg men inte exakt vad. Men så för några veckor sedan så ville jag sy en kjol och gick igenom tyglådan och hittade duken. Måtte och det skulle räcka precis. Så jag klipper ut och inser sedan att jag missat en bit. Och nu fanns det inte tillräkligt stora bitar kvar. Men jag löste det så att den saknade biten fick delas och så satte jag brodyr över skarven. Man kan se det på den övre bilden längst ner på kjolen. Det syns inte så mycket och jag tror inte att någon tänkter på att det är en skarv där. Kanske kan man fundera på valet att sätta en spets där men alternativen var inte så många. Jag är i alla fall nöjd med den och framför allt att jag lyckades rädda den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar