fredag 16 november 2012

Hoppsan! Två av samma.


Ibland blir det inte rätt på en gång! Den här pyjamasen är en sådan gång. Jag tog frm mitt mönster på pyjamas strl 62 som beställningen i förra inlägget skulle vara. Klippte ut, började känna att det såg lite stort ut, jämförde med ett köpeplagg och kanske var det i största laget men jag fortsatte. När jag sedan hade sytt färdigt allt så kändes det inte rätt, gick och jämförde denna med en av lillebrors pyjamasar i strl 68 som han har just nu och de var lika stora! Jaha det var bara att börja om från början, jag hade helt enkelt lagt fel mönster i fel kuvert nån gång när jag klippt två storlekar samtidigt. Gör om gör rätt!

Tyvärr håller lillebror på att växa ut 68 så det är ingen idé att han får den utan denna hamnar på till salu-sidan.

1 kommentar:

  1. Synd att även Lovisa börjar lämna strl 68 annars hade den säkerligen hamnat lite längre bort på gatan...superfin!!

    SvaraRadera