måndag 17 januari 2011

knasiga djur


När jag såg detta tyg så visste jag direkt att jag gärna ville lägga vantarna på en bit. Då fanns tyget bara i Finland och jag tyckte det var för dyrt att beställa därifrån utan att beställa några större mängder. Sen fick Strömming in detta mysiga tyg och jag beställde direkt.

Nu har det legat i en av tyglådorna i väntan på att flytten skulle bli klar. Nu har jag sytt en tröja till M i strl 86 med brunt kantband. Det är ett tjockt och mjukt interlocktyg. Mönster samma som tröjan innan fast knapparna på andra axeln. Tyvärr blev den något trång i halsen men det funkar nu, hoppas att M inte helt plötsligt får jätte tjock hals.

Just nu håller vi på att försöka få till en syhörna till mig. Förhoppningen var att jag skulle kunna få en plats i garderoben i sovrummet men om jag skulle sitta där så skulle kläderna inte få plats. Nu hamnar jag nog i vardagsrummet. Vi har öppen planlösning vilket är jätte fint och luftigt men ack så besvärligt när man syr med en overlock. Maken har lite svårt att höra vad som sägs på tvn. Tur att Sonen kan sova sig i genom de flesta oljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar