tisdag 15 juni 2010

Första till mig och ny layout



Äntligen har jag lyckats sy till mig själv. Hade en sylördag med en kompis i helgen, var jätte trevligt att bara få sitta och sy och prata sygrejor. Fast det blev en hel del annat prat också.

Här är i alla fall ett av de tre plaggen jag sydde: En topp som matchar en kjol som jag har haft ett tag. Det är ett enkelt linne med mönster från Ottobre 2/10. Tyget kommer från S&S och är i viscose jersey. Blev nöjd för att vara första plagget till mig tyvärr blev halsringen inte så som i tidningen. Vet inte varför, kanske för att tyget är tjockare än det som de har använt i tidningen.

Här är en bild när den sitter på. Den är dock lite skrynklig.

Har ändrat layoten lite på bloggen. Men som ni ser så har jag inte hunnit med att fixå någon ny bild upptill. Det ska ordnas bara den lille vill sova lite.

1 kommentar:

  1. Såg nu att det är ju samma top som jag funderar på att sy. Men nu blev jag lite osäker just för att halsen inte verkar bli som den ska.
    Vi får ha en till sydag efter semestrarna :) kram

    SvaraRadera