lördag 13 september 2014

Bara för att



Det här tyget var på förhandsbokning hos Memba Design. Jag hade tidigare sett det i en finsk blogg och tyckte det var fint. Trodde då att det var lite grå botten men när jag fick hem det visade det sig vara helt vit botten, men det gjorde inget. Jag snålade lite när jag beställde och det begränsade vad det skulle räcka till för plagg. 
Efter lite funderande blev det en klänning med grund från bakstycket av Jacole Cross over tunic. Där är enda likheten. Har förlängt den delen och ritat ett framstycke som passar till. Den är något längre bak än fram. Istället för att bandkant valde jag att overlocka fast en remsa som jag sedan stickade ner med coverlocken. Det blev en lite smalare kan som ändå ger ett arbetat intryck. Gjorde lika på halsen, ärmarna och nederkanten. 


1 kommentar:

  1. Vilken fin klänning och vilket bra tips med kanten! Det kommer jag nog att apa efter vid tillfälle :-)

    SvaraRadera