onsdag 5 februari 2014

Med smak av sommaren


Här är ett tyg som jag fastande för men missade i första rundan det fanns till salu. När det sedan kom för förbokning hos en annan återförsäljare tog jag chansen och köpte så att det skulle räcka till en klänning till mig själv. Jag visste ungefär hur den skulle se ut och utgick från Simone, la till långa ärmar och längd. Har satt resår i nedre fållen. Den är något kort och jag funderar på om jag ska sprätta upp men tänkte att först ska jag använda den lite mer för att känna hur det känns. Eftersom den är så somrig så har den faktiskt hamnat i garderoben i väntan på sommaren.

6 kommentarer:

  1. Hej! Vad cool den var! Mysigt att ha den att se fram emot i garderoben när vi går mot ljusare tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den kommer att användas betydligt mer när det blir vår.

      Radera
  2. Hej. Oj vilken fin klänning du sytt: GIllar både tyget o klänningen o formen/stilen på den. Undrar just vad du använt för mönster till din klänning? Den blev jättefin:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt ett tröjmönster som heter Simone och som finns i en bok som heter Sy från Hoodie till Skjortklänning. Sen har jag förlängt och breddat nederdelen.

      Radera