onsdag 18 september 2013

Lille katt, lille katt


Ska jag vara ärlig så är jag lite mätt på alla mönstrade tyger. De är jättefina men ibland så är det skönt att sätta på barnen kläder som inte är så svåra att matcha. (Sen att jag inte kan låta bli att köpa nya när de kommer är en annan femma.)

Nu är ju tröjan på intet sätt diskret i sin färg men ändå lite mindre intryck. Jag har länge beundrat flera finska bloggerskor och deras otroligt fina applikationer. Övning ger färdighet och jag har inte övar speciellt mycket men tycker att det är dags. För att överaska storebror så sydde jag en lite katt på en tröja. Katten är Hello Kittys kattunge, japp ni läste rätt, hon har tydligen en kattunge. Jag satt och letade bilder för att använda som schablon till tröjan och hittade då kattungen. Jag tyckte att hen var så söt så att det fick bli den. Katten är vit velour som jag sytt fast med svart tråd. Nästa gång kommer jag att sy med tätare sicksack för ibland syns det vita igenom sömmen.

Storebror skulle ha fått tröjan i fyra årspresent men eftersom jag glömde den så fick han den dagen efter. Men han var nöjd ändå och det var den tröjan som användes till dagis dagen efter. Nu har han två favorittröjor som han hellst inte vill ha något över, denna och en Angry Birds tröja från ett av de stora klädföretagen. Nej jag gillar den inte, vill inte ha plasttryck på kläderna men ibland får man falla till föga för barnet som tycker att Angry Birds är så häftigt. Planen är att sy en tröja med applikation liknande någon av fåglarna från Angry Birds.

Just nu håller jag på att klipper i randigt Nosh Organics tyg som ska bli present till en annan som fyller år inom kort. Det är helt underbart mjukt tyg! Skulle vilja att alla tyger hade den kvalitén.

1 kommentar:

  1. Så fin!! Jag håller med dig, ibland blir det för mycket av det goda med alla mönstrade tyger, speciellt när alla ska sy i samma modeller också.

    SvaraRadera