onsdag 12 december 2012

Klädd för bröllop


Förra året i september gifte sig min syster. Det var strålande och varmt väder trots att det var sista helgen i september. Storebror var två år och skulle förstås vara med på sin moster bröllop. Jag letade kläder men det är inte helt lätt att hitta finkläder till ett bra pris (bra för att troligtvis bara användas vid ett tillfälle). Till slut bestämde jag mig för att sy. Vit skjorta fanns hemma och svart ulltyg köpt på Olhssons för att bli en kjol till mig fanns i gömmorna. Jag hittade mönster på byxa och väst i ett nummer av Ottobre. Svart fodertyg köptes på Ohlssons och sen var det bara att sätta igång. Det var inga större problem med sömnaden fast jag var förstås inte ute i så god tid så uppläggningen av byxorna gjordes på bröllopsdagen.

Det var en fantastisk dag och alla var så fina. Älskade lilla M var så söt!


Hoppas nu att lillebror får användning av kläderna någon gång om ett och ett halvt år när han är i den storleken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar