onsdag 9 november 2011

Äntligen och Syfestival

Äntligen har jag testat Cover Pron ordentligt. Förra helgen blev faktiskt 3 bodies och 4 par byxor sydda. Vilken skillnad att sy med Covermaskinen mot tvillingnål på vanliga symaskinen. Dessutom gick sömnaden faktiskt riktigt bra, fick sprätta ett par gången men det var överkomligt när jag kom på knepet hur jag bäst skulle sprätta. Jag har faktiskt dragit mig för att testa symaskinen ordentligt eftersom jag har varit rädd att bli besviken. Vilket jag inte vart, så skönt! Bilder kommer till helgen när jag har tid att fota.

I lördags åkte jag till Stockholm och Syfestivalen. Det är en njutning att gå där och titta på allt och se alla människor med liknande intressen. Blev en tidig morgon och ett par timmar i bil innan jag var framme så tyvärr orkade jag inte gå där så jätte länge, dessutom tog pengarna slut ganska snabbt :). Men tre timmar blev.

Jag hann i alla fall besöka alla barntygsförsäljare och köpa de flesta av de tyger jag ville ha. Tyvärr velade jag lite hos Znok och missade det söta biltyget som hon har och som tog slut alldeles för snabbt. Men jag är nöjd med det jag kom hem med. Tygerna är tvättad och klara för att börja klippa i, nu återstår bara lite tid men till helgen kanske jag kan smyga till mig lite tid vid symaskinerna.

Här är två av tygerna jag köpte, bilderna är lånade från respektive försäljare. Egna bilder kommer.

Jersey från JNYDesign

  
Blå Violer från Znok Design

Efter Syfestivalen träffade jag mina föräldrar en snabbis, de hade med sig lite saker från min mormor, bland annat 4 lådor med knappar och ett syskrin fullt med skatter. I syskrinet ligger det allt från knappnålar och måttband (varav det ena är riktigt gammalt) till knypplade band. Så mycket roligt att ha och framför allt eftersom det är mormor som har sytt med dem tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar