lördag 15 januari 2011

Ny bostadsort och ny tröja

Dagarna innan nya årets första dag flyttade vi från huvudstaden till en lite mindre stad, Linköping. Allt är nytt och vi har endast varit här 3 ggr förut. En massa att packa upp och hitta. Nu har vi kommit i ordning hyfsat och jag har kunnat ta lite tid vid symaskinerna. Vilket började bli väldigt nödvändigt då lille M har vuxit en hel del sista månaderna. Nu behövs det tröjor och det kommer att bli en hel radda av tröjor att visa fram över.

Jag har tidigare visat lite nya tyger jag har köpt och nu har jag börjat klippa till och sy av dem. Först ut en tröja i Iris Visa från Strömming, ritad av Johanna A. Tyget är bambuinterlock och härligt tjock och mjuk. Har kantat med röd mudd från Ohlssons tyger. Mönstret på tröjan är från början i från Ottobre men jag har gjort ett flertal ändringar för att det ska passa M.

Är nöjd över modellen och resultatet och den sitter fint på M och kommer att passa ett tag framöver. Är sugen på att sy en till men med annan färg på mudden.


Nu bor vi inte långt från Söderköping och Jofotex och hoppas på en premiär där om ett par veckor då vi ska till Söderköpings Brunn. Lite velour i olika färger skulle jag behöva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar