fredag 30 juli 2010

Blommigt till mig

Som jag skrev i inlägget tidigare så fick jag lite tid att sy dagen innan vi for på semester. I samma tyg som Ms pyjamas sydde jag en lite längre topp. Den blev tyvärr lite för kort för att passa utan att ha byxor under men den passar bra till vita jeans. Mönstret är ett lite omgjort och förlängt mönster från Ottobre. Tyget, jersey, kommer från Olhsons tyger i Sickla och kostade 39 kr/m. Köpte 1,5 m men skulle nog ha köpt mer, det går ju bevisligen att sy både kläder till vuxna och till barn i det.

Ni får ursäkta att den är lite skrynklig.



Nu återstår att se om den kommer att kunna användas något mer denna sommar. Vädret är ju inte direkt strålande sol. Här åskade det i natt och idag regnar det från en riktigt grå himmel. Hoppas på några soldagar till innan sommaren är slut, jag har ju inte ens badat än i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar